Kvapų įvairovė
Kvapus dažniausiai suskirstoma į tris pagrindines kategorijas pagal parfumerines gaidas (natas). Yra skirstomos trys natos: viršutinė, širdies ir bazinė. Skirstymas remiasi, tuo kaip greitai aromatas pasiskleidžia ir kaip ilgai išlieka.
Viršutinė (ang. head) parfumerinė gaida: kvapai, kurie pasiskleidžia per trumpą laiko tarpą. Dažnai yra apibūdinami kaip gaivūs, ryškūs.
- Paleidus “malonų citrusinį kvapą” Monrealio prekybos centre 14% padidėjo tų pirkėjų išlaidos, kurie apsiperka iš anksto apgalvoję pirkinių sąrašą.
- Greipfruto aromatas privertė vyrus manyti, kad modeliai yra apie trejus metus jaunesni, nei yra iš tikrųjų. Galima tai paaiškinti tuo, kad greipfruto kvapas sukelia laimės pojūti, o laimingesni žmonės vertina kitus palankiau.
- Žaliųjų obuolių kvapas padeda sumažinti galvos skausmą tiems asmenims, kurie mėgsta obuolius. Be to, susidaro įspūdis, kad patalpos yra didesnės nei yra iš tikrųjų.
- Pipirmėtės kvapas skatina dėmesio sutelkimą, taigi tiriamieji susikoncentruoja ties užduotimi, gerėja užduoties atlikimas.
- Buvo pagaminta apie 8000 pušimi kvepiančių kostiumų ir švarkų. Mažiau nei per kelias savaites be reklamos buvo parduota 3000 kostiumų.
- Tyrimas atliktas restorane parodė, kad esant levandos aromatui, klientai praleidžia daugiau laiko ir užsako daugiau patiekalų bei gėrimų.
Širdies (ang. heart) parfumerinė gaida: intensyvesni nei viršutiniai kvapai, apibūdinami kaip švelnūs ir sodrūs. Skleidžiasi ilgiau.
- 84% savanorių teigė, kad jie rinktųsi Nike sportbačius gėlėmis kvepiančioje patalpoje (nors jie identiški tiems, kurie buvo nekvepintoje patalpoje). Be to, jie sakė, kad sumokėtų už juos $10 daugiau.
- Jazminai stimuliuoja budrumą. Padeda sufokusuoti žvilgsnį bei koordinaciją. Taip pat jazminų kvapas gali padidinti pardavimus kosmetikos skyriuje 10%.
- Pikantiškas, medaus saldumo rožės kvapas buvo paskleistas vyriškų drabužių skyriuje, o vanilės – moteriškų drabužių skyriuje. Pardavimai beveik padvigubėjo.
Bazinė (ang. basic) parfumerinė gaida: šie kvapai yra stiprūs, gilūs ir malonūs. Jie skleidžiasi ilgai ir turi tik jiems būdingą prigimtį.
- Prie įėjimo į savo parduotuvės Austrijoje ir Vokietijoje kompanija Tchibo pastatė aparatus, kurie skleidžia kavos aromatą. Prekybos taškų pardavimai išaugo 72—134%.
- Londono klubas paskleidė kokoso kvapą. Gėrimo Malibu pardavimai išaugo daugiau nei dvigubai.
- Po to, kai buvo panaudotas šokolado kvapas prie pardavimo automatų, šokoladinių batonėlių pardavimai išaugo 66%. Bendrai prekių apyvarta padidėjo 12%.
- Kai patalpos kvepia mandarinais ir vanile, pirkėjai mano, kad parduotuvėje praleido 26% mažiau laiko, nei iš tikrųjų.